1. Wszystkie teksty przesłane do redakcji podlegają procedurze recenzowania; fakt ich przesłania jest równoznaczny ze zgodą autora na przyjęte przez redakcję zasady recenzowania.
2. Wstępnej recenzji obejmującej ocenę formalną i tematyczną dokonują członkowie redakcji.
3. Po wstępnej akceptacji ze strony redakcji do oceny każdej publikacji powołuje się co najmniej dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki, w której pracuje autor tekstu.
4. Proces recenzowania przeprowadzany jest według modelu double-blind review – autorzy i recenzenci nie znają swoich tożsamości; w przypadku braku możliwości zastosowania zasady recenzent podpisuje deklarację o niewystępowaniu konfliktu interesów (zachodzi wówczas, gdy istnieją: bezpośrednie relacje osobiste między autorem i recenzentem [pokrewieństwo, związki prawne, konflikt], relacje podległości zawodowej, bezpośrednia współpraca naukowa w ciągu ostatnich dwóch lat).
5. Recenzja ma formę pisemną i kończy się jednoznacznym wnioskiem odnośnie do dopuszczenia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia.
6. Autor tekstu jest informowany o wynikach recenzji – bez podawania nazwiska recenzenta.
7. Ostateczną decyzję o kwalifikacji tekstu do druku podejmuje redaktor naczelny czasopisma.
8. Nazwiska recenzentów poszczególnych publikacji nie są ujawniane; raz w roku czasopismo podaje do publicznej wiadomości listę recenzentów współpracujących, zamieszczając ją na stronie internetowej czasopisma.
Formularz recenzji naukowej
artykułu proponowanego do druku w czasopiśmie „Paedagogia Christiana"
Tytuł artykułu: |
…………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… |
||||||
1. Określenie wartości artykułu |
tak |
nie |
z zastrzeżeniami |
||||
Czy artykuł jest zgodny z profilem pisma? |
□ |
□ |
□ |
||||
|
Czy treść odpowiada tytułowi artykułu? |
□ |
□ |
□ |
|||
|
Czy problem został właściwie postawiony? |
□ |
□ |
□ |
|||
|
Czy tekst posiada logiczną i przejrzystą strukturę? |
□ |
□ |
□ |
|||
|
Czy badania zostały przeprowadzone poprawnie metodologicznie? |
□ |
□ |
□ |
|||
|
Czy wnioski zostały właściwie wyciągnięte? |
□ |
□ |
□ |
|||
|
Czy prezentowane wyniki są oryginalne i ważne? |
□ |
□ |
□ |
|||
|
Czy artykuł jest wewnętrznie spójny pojęciowo? |
□ |
□ |
□ |
|||
|
Czy język pracy jest poprawny? |
□ |
□ |
□ |
|||
2. Uwagi szczegółowe (prosimy o krótkie uzasadnienie, z czego wynika wartość tekstu oraz o wskazanie – w odwołaniu do pytań zawartych w punkcie pierwszym – jakie zastrzeżenia budzi tekst) |
|||||||
|
……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………… |
||||||
3. Wniosek końcowy (prosimy o zaznaczenie jednego wniosku): |
|||||||
|
Rekomendacja do publikacji bez poprawek |
□ |
|||||
|
Rekomendacja do publikacji z drobnymi poprawkami (bez konieczności ponownej recenzji) |
□ |
|||||
|
Artykuł wymaga znacznych poprawek i ponownej recenzji |
□ |
|||||
|
Brak akceptacji |
□ |
|||||
4. Dane recenzenta |
|||||||
|
Imię, nazwisko, stopień/tytuł naukowy |
………………………………………………… |
|||||
|
Adres e-mail |
………………………………………………… |
|||||
……………………………
(podpis)