Agnieszka Salamucha, Piotr Magier - W obronie pedagogiki chrześcijańskiej
Przedmiot prezentowanego artykułu stanowi specyfika metodologiczna pedagogiki chrześcijańskiej. Autorzy podejmują próbę określenia podstawowych elementów określających jej status metodologiczny: problem źródeł, sposobu argumentowania i wartościowania. Szczególną uwagą poświęcają zależności, która wydaje się centralna dla pedagogiki chrześcijańskiej, dotyczącej relacji między wiedzą naukową i wiedzą objawioną (światopoglądową). Główną tezą prezentowanego tekstu jest stwierdzenie, że pedagogika chrześcijańska, mimo swej specyfiki respektuje wymogi metodologiczne stawiane naukom społecznym (humanistycznym).
Defending the Christian Pedagogy
In Defending the Christian Pedagogy we take up the problem of the methodological status, especially the epistemological value of statements and arguments formulated in the Christian pedagogy. The main objection against the Christian pedagogy is, that the pedagogy connected to Christianity should be considering rather the kind of the ideology than the social science (humanities). We defend the scientific character of the Christian pedagogy, together indicating the methodological conditions under which the research should be conducted.
Słowa kluczowe:
Christian pedagogy, pedagogika chrześcijańska, metodologia, methodology, religia, nauki społeczne, humanistyka, religion, social sciences, humanities