1/33 (2014)


Mariola Flis - Między nowatorstwem a rutyną. Strategie dydaktyki uniwersyteckiej

Tekst jest próbą pokazania kontekstu odkrycia i uzasadnienia Krajowych Ram Kwalifikacji jako skutecznego narzędzia podniesienia jakości kształcenia. Potrzebujemy nowego paradygmatu, który pozwoli dojrzeć wyłaniający się nowy świat. Budowa nowego paradygmatu wymaga przede wszystkim nowych treści i nowych strategii ich przekazywania w obszarze edukacji. Winniśmy dyskutować nie tyle o tym, jak re-aktywować na uniwersytetach (tradycyjną) kulturę akademicką, ile o tym jakie powinny być proporcje i powiązania między kulturą akademicką a kulturą korporacyjną.

Between Innovation and Routine: Strategies of University Teaching

The aim of this article is to outline the context for the discovery of and justification for the National Qualifications Framework as an effective means of increasing the quality of higher education. What is needed is a new paradigm which will facilitate the perception of the emerging new world. The building of this paradigm will require, above all, new content as well as new strategies for the transfer of that content into the educational realm. We should discuss less the reactivation of “traditional” academic culture at universities and more what the appropriate proportions and connections are between academic culture and the corporative cult.

Pobierz plik PDF

Słowa kluczowe:

humanizm, humanism, Strategie dydaktyki uniwersyteckiej, jakość kształcenia, Krajowe Ramy Kwalifikacji, kultura europejska, rynek pracy, strategies of university teaching, quality of education, National Qualifications Framework, European culture, labor market