2/34 (2014)


Błażej Przybylski - Biografie edukacyjne ekstremistów politycznych. Podobieństwa i różnice

Artykuł traktuje o postawach, celach oraz doświadczeniach lewicowych i prawicowych „ekstremistów” politycznych, zdobytych podczas ich drogi stawania się osobami politycznie zaangażowanymi. Interpretacja wywiadów narracyjnych przeprowadzonych z politycznymi radykałami pozwala na identyfikację różnic i podobieństw w ich trajektoriach życiowych i edukacyjnych. Kluczowym celem artykułu jest rekonstrukcja ról głównych agend socjalizacyjnych i ich znaczenia w procesie stawania się zaangażowanym politycznie w środowiskach powszechnie uznawanych za radykalne.

Educational Biographies of Political Extremists: Similarities and Differences

The article concerns attitudes, aims and experiences of the left–wing and right–wing, young political radicals, during their journey of becoming politically engaged. The analyses and interpretations of narrative interviews with political radical activists allow to present similarities and differences in their life and educational trajectories. The main goal of this article is to reconstruct the role of the political socialization agendas and their meaning in the process of becoming politically engaged in a community known as politically radical.

Pobierz plik PDF

Słowa kluczowe:

młodzież, socjalizacja, socialization, polityka, demokracja, radykalizm, politics, democracy, extremism, youth