Joan Lancaster, Kurt Challinor, Richard Rymarz - Twelve Months On: Experiences of Early Career Teachers in Australian Catholic Schools
This study builds on previous research exploring the formation needs and experiences of Early Career Teachers (ECT) in Catholic Schools in an Australian regional context, particularly concerning their understanding of Catholic identity and the teaching of Religious Education. Conducted twelve months after the previous study, ‘And Now I’m Teaching in a Catholic School’ – The Experiences of Early Career Teachers (ECT) in Lismore Catholic Schools and What Can Be Learned to Support Their Formation: A Preliminary Study (Challinor, Lancaster, & Rymarz, 2022), follow-up interviews with twelve ECTs indicated an ongoing cognitive dissonance between the expressed ideal of Catholic education and the lived reality in Catholic schools. The study highlights the importance of ongoing staff formation and mentoring for ECTs. Three vignettes are provided as composite accounts of the range of ECTs engaged in the study, and the various challenges and learning opportunities experienced in their early years of appointment are highlighted. Further research is planned in four years to understand how the experience of ECTs continues to evolve and what can be learned to support their retention and continual formation.
Dwanaście miesięcy później. Odnajdywanie się w sytuacji rozbieżności między wizją a rzeczywistością przez nauczycieli religii w szkołach katolickich w Australii
Niniejsze badanie opiera się na wcześniejszych badaniach potrzeb formacyjnych i doświadczeń nauczycieli rozpoczynających karierę zawodową (ECT - Early Career Teachers - nauczyciele na początku kariery zawodowej) w szkołach katolickich w regionalnym kontekście Australii, w szczególności w odniesieniu do ich rozumienia tożsamości katolickiej i nauczania religii. Przeprowadzone dwanaście miesięcy po poprzednim badaniu: „A teraz uczę w szkole katolickiej” – doświadczenia początkujących nauczycieli w szkołach katolickich w Lismore i wynikające z nich wnioski odnośnie do wsparcia formacji. Badania pilotażowe”, wywiady uzupełniające z dwunastoma początkującymi nauczycielami wykazały ciągły dysonans poznawczy między wyrażanym ideałem edukacji katolickiej a rzeczywistością przeżywaną w szkołach katolickich. Badanie podkreśla znaczenie ciągłej formacji personelu i mentoringu dla nauczycieli na początku kariery zawodowej. Przedstawiono trzy motywy jako złożone charakterystyki osób zaangażowanych w badanie, a także podkreślono różne wyzwania i możliwości uczenia się poprzez doświadczane w pierwszych latach ich pracy. Dalsze badania planowane są za cztery lata, aby zrozumieć, w jaki sposób doświadczenie zawodowe nadal ewoluuje i czego można nauczać, aby wspierać ich w pracy i ciągłej formacji.
Pobierz plik PDF.